Tweets by @sjogodni ТІРАС

пʼятниця, 14 серпня 2015 р.

  2015-2016 навчальний рік 
  Географія
   Географія
У 2015/2016 навчальному році вивчення географії у 7 класі  відбуватиметься за програмою, що затверджена наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 № 664, і до якої внесені зміни  (наказ Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585).
Зміни у навчальній програмі стосуються насамперед змісту  вступу, в якому розглядаються питання об’єктів вивчення географії материків і океанів, джерел географічної інформації, а також класифікації географічних карт за різними ознаками.  Два розділи, що стосувалися природних особливостей материків і океанів, об’єднані в один «Закономірності формування природи материків та океанів», у якому послідовно розкриваються основні географічні закономірності. Зберігаючи наступність у формуванні основних понять з фізичної географії, що розглядалися в 6-му класі переважно на рівні уявлень,  у 7-му класі потребують  розширення й узагальнення при вивченні  насамперед географічних закономірностей материків і океанів. При цьому слід спрямувати навчальну діяльність учнів на опанування основних теоретичних положень про рухи Землі та їх наслідки, походження материків та океанів внаслідок переміщення літосферних плит, про закономірності  розміщення основних форм рельєфу відповідно до тектонічної будови території, основні  кліматотвірні чинники та типи клімату, найбільші зональні природні комплекси – географічні пояси і природні зони. Аналіз  природних закономірностей материків і океанів потребує поглиблення змісту понять «форма Землі», «осьове обертання Землі», «орбітальний рух Землі», «літосферна плита», «рівнини», «гори», «клімат», «природна зона» та  формування нових понять таких як: «платформа», «область складчастості», «повітряна маса», «водна маса», «географічний пояс»  Для ознайомлення з географічними закономірностями слід  використовувати насамперед комплекс тематичних карт атласу, а саме, карти  будови земної кори, кліматичних, географічних поясів і природних зон.
У разі затримки у виданні підручників з географії для 7-го класу, що рекомендовані МОН освіти  у 2015 р., слід використовувати в навчальному процесі підручники 2007 року видання, зокрема навчальні книжки таких авторів: Бойко В.М., Міхелі С.В. (видавництво Зодіак-ЕКО), Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш. (видавництво «Генеза»), Коберник С.Г., Коваленко Р.Р. (видавництво «Навчальна книга»). Підручники цих авторів містять матеріал,  який відповідає змісту першого розділу оновленої програми. Крім того, ці підручники як електронні ресурси є на українських шкільних сайтах у вільному доступі. 
Стосовно вивчення  розділів і тем про особливості окремих материків й океанів  слід зауважити, що матеріал до них є в повному обсязі в зазначених вище  підручниках як 2007 року видання, так й більш пізніх видань. Слід обов’язково звертати увагу учнів  на послідовність вивчення материків та океанів. Так, відповідно до зміненої навчальної програми,  спочатку вивчаються материки тропічних широт (Африка, Південна Америка, Австралія), потім – полярний материк Землі – Антарктида, а за ним – материки Північної півкулі (Північна Америка й Євразія).   Потрібно також звертати увагу учнів на ту інформацію в підручниках попередніх років видання, яка є обов’язковою для опрацювання, а яка може бути використана як додаткова.  Відбір необхідної інформації відповідно до програми 2015 р. дасть можливість уникнути перевантаження учнів зайвою номенклатурою чи виконанням практичних робіт та робіт дослідницького характеру.  
Вивчаючи останній розділ курсу «Вплив людини на природу материків та океанів» протягом обмеженої кількості годин,  важливо узагальнити знання  школярів про зміни природних комплексів материків  та океанів унаслідок господарської діяльності людини, про наслідки цих змін і види забруднень -  хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове, а також найголовніші екологічні проблеми в різних регіонах Землі. З цією метою до програми включено й дослідження, яке  стосується аналізу шляхів розв’язання екологічних проблем.  Рекомендується при вивченні питань останнього розділу пропонувати учням різноманітні ситуації ціннісного характеру щодо аналізу   наслідків впливу людини на природу великих регіональних комплексів Землі – материків та океанів. Це сприятиме формуванню в учнів відповідального ставлення до природи у цілому й окремих природних об’єктів зокрема, сприйняттю сучасних екологічних проблем як особистісно значущих та спонукатиме їх до пошуку шляхів їх розв’язання. 
Для опанування цього навчального матеріалу, крім зазначених вище підручників, доцільно використовувати сучасну інформацію, що публікується на офіційних сайтах ООН (http://www.un.org.ua/ua), Всесвітньої організації охорони здоров’я (http://www.who.int), Всесвітнього фонду природи (http://wwf.panda.org) та інших міжнародних екологічних організацій.  

ГЕОГРАФІЯ планування Міністерство освіти і науки України рекомендує:

субота, 25 липня 2015 р.

Перспективні громади  Самбірщини (12?)



самбір



















1.Новокалинівська
2.Ралівська
3.Воле-Баранецька
4.Рудківська
5. Самбірська
6.Воютицька
7.Стрілковицька
8.Чукв'янська
9.Кульчицька
10.Дублянська
11.Бісковицька
12.Бабинська







В Україні на сьогодні дотаційними на 70% є 5419 місцевих бюджетів, а 483 – взагалі на 90%. На Львівщині ситуація нічим не краща – з 710 місцевих громад самодостатніми є 72 і майже половина з них – це міста.
Ще одним важливим спонуканням до реформи є те, що чисельність сільського населення в державі зменшується, а кількість рад – навпаки зростає. Згідно з урядовими даними, за останні десять років кількість сільських рад зросла на 1052 одиниці, а чисельність сільського населення зменшилась більш, ніж на 1,6 млн. осіб. При цьому загальна кількість населених пунктів скоротилась на 456 сіл.
З 1991 року чисельність сільського населення у Львівській області зменшилася на 109,3 тис. осіб, а кількість сільських населених пунктів скоротилась на 21 одиницю (1991 р. – 1871, 2014 р. – 1850). Однак кількість сільських рад зросла на 150 (1991 р. – 483 сільрад і 2014 р. – 633 сільради).
Саме тому заплановано замість 710 громад створити 136 – поки що, однак ця цифра не є остаточною. Це дозволить зменшити фінансове навантаження на державний бюджет та ефективніше перерозподілити плановані субвенції на медицину та освіту.
Згідно із затвердженою методикою, громади створюватимуть на таких засадах:
1) навколо міст обласного підпорядкування, райцентрів;
2) навколо колишніх районних центрів;
3) навколо інших населених пунктів з центром у населеному пункті, який має загальноосвітню школу  І-ІІІ ступенів, не менше 250 дітей шкільного віку, не менше 150 дітей дошкільного віку та відповідну інфраструктуру.
Уже започатковано зміни у Бюджетному та Податковому кодексі, які дозволяють збільшити надходження до бюджетів місцевих рад. За попередніми розрахунками уряду, внаслідок цих змін зростання  ресурсу місцевих бюджетів перевищить 30 млрд грн. Реформа покликана створити самодостатні громади з певного числа населених пунктів, які зможуть надавати людям достатньо великий спектр необхідних послуг. Йдеться про адмінпослуги, медицину, освіту та охорону правопорядку, благоустрій та утримання території.
Втілення адмінреформи дасть більшу свободу громадам, бо в державному бюджеті буде передбачено окремий рядок на субвенції для кожної громади. Також замість ліквідованих районних адміністрацій в районах утворюватимуть виконкоми рад.
27 липня 2015 року, в ефірі ТРК «Львів» у програмі «Вечір у Львові» говорили про перспективи  формування територіальних об’єднаних громад Самбірського району.





четвер, 9 липня 2015 р.

 ПЕРСПЕКТИВНА МАПА ГРОМАД ЛЬВІВЩИНИ 
Самбірському– 12 
(Новокалинівська територіальна громада, Ралівська, Воле-Баранецька, Рудківська, Самбірська, Воютицька, Стрілковицька, Бісковицька, Чукв'янська, Кульчицька, Дублянська, Бабинська),


Жовківському районі –17, а найменше – 3 – у Буському районі. Водночас у Бродівському районі пропонується створення 8-и об’єднаних громад, у Городоцькому – 5, у Дрогобицькому – 11, Жидачівському – 5, Золочівському – 4, Кам’янко-Бузькому – 4, Самбірському – 12 (Новокалинівська територіальна громада, Ралівська, Воле-Баранецька, Рудківська, Самбірська, Воютицька, Стрілковицька, Бісковицька, Чукв'янська, Кульчицька, Дублянська, Бабинська), Сколівському – 8, Сокальському – 5, Старосамбірському – 7, Стрийському – 10, Турківському – 12, Яворівському – 13, Пустомитівському – 15, Радехівському – 6, Перемишлянському – 4.

середа, 24 червня 2015 р.

 географія  ЗНО-2015 ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ

прогнозовані  відповіді
1. Беринг 
2.географічні полюси
3.творча робота вітру
4. В
5.Євразії
6.утворення айсбергів
7. байрачні ліси
8. помірно-континентальний
9. значна протяжність з півдня на північ
10. материк сформувався навколо кількох давніх платформ
11 південній
12. Тихому
13. на заході материка простягаються високі гори,а на сході - рівнини.
14. більшою кіль-стю приток
15. ... бізонова трава швидко відростала після першого дощу....
16. Дністер
17. прибережних течій,які рухаються проти годинникової стрілки
18 виходять на поверхню породи кристалічного фундаменту платформи
19. стійкий антициклон
20. полезахисне лісонасадження,гіпсування
21. упровадження оборотного водоспоживання в промисловості
22. цілинних ділянок степу
23. старіння населення
24.тирсу,торф
25. Макіївці
26. чотирьох районах (Придніпровьский,Прикарпатський...)
27. виробництво гірничошахтного устаткування
28. крохмале-патокові заводи
29.меблі
30.жито або ячмінь 
31 Придніпровський
32. зерно з Ізмаїла до Будапешта
33. ООН
34. характер зайнятості населення
35. Вел.Британія, Норвегія
36. Австралія
37.орієнтація на імпортну руду
38. Китаї
39. більшість зовнішніх перевезень здійснює морський транспорт
40. менша площа с\г угідь
41. кава,какао,банани
42. збільшення викидів вуглекислого газу в результаті споживання палива.
43 Пд - Зх Азія - Верблюд
Сх.Австралія - Кенгуру
Сх.Африка - Носоріг
Пн Європа - Ведмідь

44. Приазовська височ - Укр.щит
Полтавська рівнина - Дніпровсько-Донецька западина
Середньоруська височ. - Воронезький кристал.масив
Товтри - Волино -Подільська плита

45 Кременчук -нафтопереробка
Кузнецовськ - атомна
Краматорськ - верстатобудування
Коломия - вовняна

46. апарати для вимір.тиску і корекціі слуху - Збільшення тривалості життя
фарби для волосся,біжутерія - збільшення частки жінок
саджанці плодових і декоративних дерев - субурбанізація
послуги дошкільних виховних закладів - збільшення народжуваності

47. зовн.торгівля товарами - експорт соняшникової олії
зовн. торгівля послугами - забезпечення транзиту мін. добрив
науково-технічне співробітництво - розробка і реалізація спільних проектів оцінювання ризиків повеней і паводків у басейні Дніпра
міжнар.туризм - організація для школярів регулярних маршрутів до Біловезької Пущі

48. Країна ранкового сонця - Японія
Туманний Альбіон - Вел.Брит.
Країна пшеничного колоска - Канада
Найкращий діамант - Індія

49.-52 азимут - 84
відстань від Львова до Почаєва - 120 км
широта Долини - 49
різниця в часі - 56 хв
53 .поліпшення паливного балансу Західного регіону й України
забезпечення паливом Бурштинської та Добротвірської ТЕС
збереження робочих місць у Нововолинську й Червонограді

54. докорінна зміна ландшафтів
зникнення окремих видів рослин і комах
погіршення рекреаційно - туристичного потенціалу

55.найбільші агломерації сформувались переважно в Півн. півкулі
з десяти найбільших три розташовані в Індії
60 % найбільших агломерацій в країнах,що розвиваються

56. у структурі переважає сфера послуг
промисловість відрізняється високотехнологічною продукцією
країна є експортером наук.продукції і капіталу


57. спрямовувати нові виробництва в малі й середні міста 
поглиблювати спеціалізацію та кооперування
створювати технопарки

5
8. знизиться середня річна температура повітря в регіоні
збільшиться кіль-сть опадів
збільшиться об'єм річкового стоку

пʼятниця, 12 червня 2015 р.

середа, 27 травня 2015 р.