Tweets by @sjogodni ТІРАС

неділя, 22 листопада 2015 р.

 завдання олімпіади з географії  2015   ІІ етап :   ВІДПОВІДІ     (ЛОІППО)






8-й клас
Відповіді на завдання 2-го етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії
22 листопада 2015 року
Тестове завдання (20 балів)
1. Вкажіть пару областей України, які мають спільну межу (межують одна з одною). (1 бал)
А. Київська і Чернівецька;  Б. Житомирська і Чернігівська;      В. Одеська і Херсонська;    Г. Харківська і Луганська.
2. Вкажіть, який тип клімату характерний для півострова Індокитай. (1 бал)
А. тропічний;                       Б. субтропічний;       В. екваторіальний;   Г. субекваторіальний.
3. Вкажіть геологічну еру утворення Альп. (1 бал)
А. протерозойська;              Б. палеозойська;                   В. кайнозойська;                Г. мезозойська.
4. Виберіть правильне твердження щодо визначення напрямків. (1 бал)
А. за топографічною картою визначають магнітний азимут;
Б. за компасом визначають дійсний азимут;
В. азимути вимірюють проти ходу годинникової стрілки;
Г. за картою і компасом вимірюють різні азимути.
5. Вкажіть прізвище вченого і мандрівника, якого вважають засновником медичної географії. (1 бал)
А. Геродот.;               Б. Гіппократ;                       В. Пліній;      Г. Ератосфен.
6. Закінчіть речення. Рельєф на великомасштабних картах зображують за допомогою … (1 бал).
Горизонталей і бергштрихів (можливе доповнення – умовних знаків, наприклад геодезичний знак)
7. Встановіть відповідність між прізвищами дослідників та материками, які вони досліджували. (4 бали)
1. Василь Юнкер.
2. Метью Фліндерс.
3. Чарльз Дарвін.
4. Генрі Гудзон.
Д. Африка
А. Австралія.
Г. Південна Америка.
В. Північна Америка.
8. Вкажіть правильну послідовність заходу Сонця 21 березня в таких селах і селищах України. (6 балів)
Ґ. Червона Зірка;    Г. Гремяч;   В. Марянівка;        Д. Добровеличківка;          Б. Ділове;      А. Соломонове.
9. Виберіть чотири гірські країни, які є частинами Альпійсько-Гімалайського сейсмічного поясу. (4 бали)
А. Тянь-Шань;          Б. Кавказ;     В. Карпати;  Г. Гіндукуш;            Ґ. Аппалачі;   Д. Скандинавські;            Е.Анди; Є. Атлас; Ж. Алтай.
Практичні завдання (20балів)

10. Виберіть три обєкти, які на карті масштабу 1:25000 зображуються позамасштабними умовними знаками. (3 бали)

А. довжина річки;    Б. житлові будівлі; В. сад площею 60 га;           Г. став площею 30 га;          Ґ. памятник;   Д. польова дорога; Е. криниця.

11. Від потужного льодового поля в Антарктиді відколовся столоподібний айсберг. Визначте атмосферний тиск на його вершині, якщо на шельфовому льодовому полі висотою 1800 м він становив 540 мм рт. ст. (6 балів)

1. Визначаємо висоту айсберга над водою. 1800м х 10% : 100% = 180 метрів

2. На скільки змінилася висота. 1800м – 180м = 1620 метрів

3. На скільки змінився атмосферний тиск. 1620 мм рт.ст. х 10мм рт.ст. : 100м = 162 мм рт.ст.

4. 540 мм рт.ст. + 162 мм рт.ст. = 702 мм рт.ст.

12. Заповніть таблицю за взірцем. (11 балів)

№ з/п
Географічна назва
Географічний об’єкт
Де розташований об’єкт
1.
По
річка
Європа, Італія
2.
Ельбрус
вершина
Європа чи Азія, Кавказ
3.
Кизилкум
пустеля
Центральна Азія
4.
Вісла
річка
Європа, Польща
5.
Поопо
озеро
Південні Америка, Анди
6.
Галапагос
острови, архіпелаг
Тихий океан. екватор
7.
Каїр
Місто, столиця
Африка, Єгипет
8.
Мала Азія
півострів
Азія, Туреччина
9.
Савур-Могила
гора, курган
Європа, Україна, Донецький кряж
10.
Босфор
протока
Між Чорним і Мармуровим морями
11.
Апенніни
гори
Європа, Італія

Завдання описового характеру (12 балів)
13. За останніми даними рівень Мертвого моря становить 430 м нижче рівня моря. У шкільних атласах вказано інше число. Поясніть причину такої розбіжності абсолютної висоти найнижчої точки суходолу. Порівняйте походження Мертвого моря та найсолоніших в Україні Солотвинських озер. (6 балів)
Рівень води (ропи) у морі знизився. Причини: зменшення опадів, використання вод річки Йордан на зрошення та інші потреби, активний видобуток солей та лікувальних грязей.
Мертве море за походженням улоговини – теконічне, Солотвинські озера має улоговину антропогенного, техногенного походження. Обидва солоні, але причина такої солоності різна – у Мертвому морі завдяки великій випаровуваності, а у Солотвинських озер через надходження ґрунтових вод у провалля, утворених внаслідок шахтного видобутку солі. Води мають лікувальні властивості. Обидва міліють. Обидва зараховані до 7-ми чудес – Мертве море – світу, а Солотвинські – України.
14. Складіть шість речень. У кожному з них використайте одне із перелічених слів (словосполучень) – дійсний азимут, магнітне схилення, азимутальна проекція, спосіб ареалів, ізолінії, генералізація.  (6 балів)
Завдання картографічного характеру (20 балів)
15. Позначте на контурній карті наступні форми рельєфу і вершини: 1) Подільську височину,        2) Донецький кряж; 3) Волинську височину; 4) Придніпровську низовину; 5) Полтавську рівнину;        6) г.Камула; 7) г.Могила Мечетна; 8) Чернеча (Тарасова) гора. (8 балів)



Завдання 16




1.      Африка та Євразія (не Азія)
2.      Суецький канал, Червоне море
3.      Річка Ніл, її дельта, Середземне море, Суецький канал, Сінайський півострів, Аравійський півострів, Червоне море, Мертве море.
4.      Історичний район Каїра, монастир Святої Катерини, «Долина китів», «Шлях пахощів», Єрусалим, Петра, Біблійні пагорби та інші. (більше двадцяти)



9-й клас
Відповіді на завдання 2-го етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії
22 листопада 2015 року
Тестове завдання (20 балів)
1. Вкажіть, який тип ґрунтів займає найбільшу площу на Придніпровській височині.(1 бал)
А. сірі лісові; Б. чорноземи опідзолені та типові;         В. каштанові;            Г. сіроземи.
2. Вкажіть місто, яке виділяється серед інших однією яскраво вираженою функцією. (1 бал)
А. Запоріжжя;                       Б. Мелітополь;                     В. Кривий Ріг;          Г. Бориспіль.
3. Вкажіть, яка з річок має більше падіння, якщо їх витоки є на Подільській височині приблизно на однаковій абсолютній висоті. (1 бал)
А. Горинь;                 Б. Південний Буг;               В. Збруч;        Г. Західний Буг.
4. Виберіть правильне твердження щодо географічного положення Запорізької області.
А. не має виходу до моря;   В. на її території розташована крайня східна точка України;
Б. не має виходу до сухопутного Державного кордону;                    Г. має вихід до двох морів.
5. Вкажіть місто України, яке за рік отримує найбільшу кількість сумарної сонячної радіації. (1 бал)
А. Львів;                    Б. Луцьк;                   В. Київ;                      Г. Миколаїв.
6. Закінчіть речення. Корисні копалини, вода, ґрунти, корисні для людини рослини і тварини, енергія Сонця – це приклади … (1 бал) природні ресурси
7. Встановіть відповідність між поняттями та їх поясненнями. (4 бали)
1. реприватизація.
2. диверсифікація.
3. реструктиризація.
4. модернізація.
Б. повернення приватизованих підприємств у державну власність.
Г. розширення асортименту продукції, яка виробляється.
А. зміна значення та співвідношення галузей.
В. оновлення виробничої бази.
8. Вкажіть правильну послідовність розташування міст України у порядку збільшення кількості населення. (6 балів)
Ґ. Ужгород;  Б. Рівне;        Г. Миколаїв;            А. Львів;       В. Одеса;       Д. Харків.
9. Виберіть чотири із наведених дорогоцінних каменів видобувають в Україні. (4 бали)
А. алмаз;        Б. топаз;        В. бурштин; Г. рубін;        Ґ. сапфір;      Д. гранат;       Е. циркон;  Є. танзаніт; Ж. цитрин.
Практичні завдання (20 балів)
10. О котрій годині за поясним часом пасажир прибуває в зимовий Київ, якщо він вилетів з Нью-Йорку (74°зх.д.) о 24 год. за поясним часом, а політ тривав 10 год. О 17 год. наступної доби(3 бали)
11. У цьому населеному пункті найкоротший день 22 грудня; тривалість дня – 8 год. 00 хв. (із 7 год. 56 хв. до 15 год. 56 хв.); кут падіння сонячних променів опівдні становить 16º, а місцевий час відстає від часу на лінії зміни дат на 9 год. 58 хв. Запишіть розрахунки визначення географічних координат населеного пункту. (6 балів)
1. 90º – 16º – 23º30′ = 50º 30′ пн.ш.
2. 9год. 58хв. це час обертання Землі на 149º30′
3. 180º – 149º30′ = 30º30′
12. Заповніть таблицю за взірцем. (11 балів)
№ з/п
Географічна назва
Географічний об’єкт
Де розташований об’єкт
1.
Сулавесі
острів
Тихий океан, Великі Зондські о-ви
2.
Еребус
вулкан
Антарктида
3.
Сімпсон
пустеля
Австралія
4.
Тібр
річка
Європа, Італія
5.
Гурон
озеро
Пн.Америка, Великі озера
6.
Камяна могила
заповідник
Україна, Запорізька область!!!
7.
Тбілісі
місто
Грузія
8.
Мартьян
мис, заповідник
Україна, Крим
9.
Зміїний
острів
Чорне море, Україна
10.
Саки
місто
Україна, Крим
11.
Золоті Ворота
протока
Тихий океан – затока Сан-Франциско




Завдання описового характеру (12 балів)
13. У 2015 році в Україні завершується формування Національної екологічної мережі. Накресліть схему цієї мережі. Поясніть призначення основних складових національної екологічної мережі. (6 балів)
Створення мережі описано у підручнику для 8-го класу
14. Складіть шість речень. У кожному з них використайте одне із перелічених слів (словосполучень) – галузевий комплекс, структура господарства, інфраструктура, валовий національний продукт, національний дохід, сталий розвиток. (6 балів)

Завдання картографічного характеру (20 балів)
15. Позначте на карті найбільші (за запасами) родовища та басейни корисних копалин України за видами (8 балів):
  1. Паливні – 3 шт.
  2. Металеві - 3 шт.
  3. Неметалеві 2 шт.
1.      










 Африка та Євразія (не Азія)
2.      Суецький канал, Червоне море
3.      Річка Ніл, її дельта, Середземне море, Суецький канал, Сінайський півострів, Аравійський півострів, Червоне море, Мертве море.
4.      Історичний район Каїра, монастир Святої Катерини, «Долина китів», «Шлях пахощів», Єрусалим, Петра, Біблійні пагорби та інші. (більше двадцяти)




10-й клас
Відповіді на завдання 2-го етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії
22 листопада 2015 року
Тестове завдання (20 балів)
1. Вкажіть рядок, де перелічені  країни розташовані в двох частинах світу. (1 бал)
А. Туреччина, Азербайджан,  Росія;                     В. Румунія, Росія, Туреччина;
Б. Росія, Туреччина, Вірменія;                               Г. Туреччина, Казахстан, Росія.
2. Вкажіть, у столиці якої країни випадає найбільша середньорічна кількість опадів. (1 бал)
А. Китай;       Б. Монголія;              В. Бангладеш;         Г. Туреччина.
3. Зазначте  наслідки  проходження теплого атмосферного фронту над територією України. (1 бал)
А. зливові опади, похолодання;     Б. обложні опади, потепління;     В. зменшення сили вітру і хмарності; Г. бездощів’я, відсутність хмар.
4. Вкажіть, який природні ресурси можуть називатися лише умовно природними. (1 бал)
А. лісові;                    Б. рекреаційні;                                В. земельні;                           Г. водні.
5. Вкажіть країну, яка має найбільшу кількість країн-сусідів. (1 бал)
А. Ангола;                 Б.  Чад;                                                                    В. Єгипет;                                        Г. Намібія.
6. Закінчіть речення. Народжуваність, смертність і природний приріст населення вимірюються у . (1 бал) у проміле або у кількості осіб за певний час
7. Встановіть відповідність між галузями промисловості та компаніями, які працюють у цих галузях. (4 бали)
1. авіаційний транспорт.
2. швейна промисловість.
3. електротехнічне машинобудування.
4. хімічна промисловість.
В. «Люфтганза»
Б. «Пума»
А. «Сіменс»
Д. БАСФ
8. Вкажіть правильну послідовність країн у порядку збільшення частки їх працездатного населення, зайнятого у сільському господарстві. (6 балів)
Д. Монако;   В. США;       Г. Польща;   А. Колумбія;            Ґ. Монголія; Б. Ефіопія.
9. Виберіть чотири країни, як межують із Сирією. (4 бали)
А. Іран;          Б. Ірак;          В. Ізраїль;     Г. Йорданія; Ґ. Ліван;        Д. Вірменія;   Е. Грузія;        Є. Ємен.
Практичні завдання (20 балів)
10. Визначте, яку кількість людей може забезпечити водою колодязь діаметром 2,5 м, якщо під час відкачування рівень води знизився на 3 м, а відновлення статичного рівня відбулося за 20 хв. Добове споживання води людиною в сільській місцевості становить 40 л.(3 бали)
1. V =       = 14 719 літрів
2. 24 год. це 1440 хв. : 20 хв. = 72 рази відбувається відновлення рівня води
3. 14 719  літрів х 72 = 1059768  літрів можна спожити за добу
4. 1059768 літрів : 40 літрів = 26 494 кількість людей, яку може забезпечити колодязь.
11. Річна кількість опадів у місті А на 60% більша, ніж у місті Б, а величина випаровуваності більша на 120 мм. Коефіцієнт зволоження у місті В на 0,2 більший, ніж у місті Б. Річна кількість опадів у місті В на 200 мм менша, ніж у місті А. Яка величина випаровуваності і річної кількості опадів у всіх містах, якщо у місті Б випаровуваність за рік становить 600 мм, що на 240 мм більше, ніж у місті В?(6 балів)
1.      За умовою задачі визначаємо випаровуваність у містах – А = 600+120=720м; Б =600 мм;  В = 600–240=360 мм.
2.      Річна кількість опадів у місті Б приймаємо за х, тоді у м.А – 1,6х, а у м.В – 1,6х–200
3.      Використовуючи формулу Кзволоження= кількість опадів/випаровуваність, складаємо рівняння, яке «підказане» в умові задачі (Коефіцієнт зволоження у місті В на 0,2 більший, ніж у місті Б.). У цьому рівнянні визначимо х. тобто річну кількість опадів у місті Б – 272 мм
4.       Визначаємо річну кількість опадів у м.А ––435,2мм та у м.В – 235,2мм
12.. Заповніть таблицю за взірцем. (11 балів)
№ з/п
Географічна назва
Географічний об’єкт
Де розташований об’єкт
1.
Південна Джорджія
архіпелаг
Атлантичний океан, Антарктика
2.
Ельбурс
гори
Азія, Іран
3.
Тар
пустеля
Азія, Індія, Пакистан
4.
Сена
ріка
Європа, Франція
5.
Лобнор
Озеро
Азія, Китай
6.
Гейтс-оф-те-Арктік
Національний парк
Пінічна Америка, Аляска
7.
Джуба
Місто, столиця
Африка, Південний Судан
8.
Пелопоннес
півострів
Європа Греція
9.
Алібей
Озеро, лиман
Україна, Одеська область
10.
Отра́нто
протока
Між Адріатичним і Іонічним морями
11.
Тузла
Острів, коса
Україна, Керченська протока

Завдання описового характеру(12 балів)
13. Розвиток цивілізації на сучасному етапі супроводжується наростанням впливу глобальних процесів, яких ще не було 30-40 років тому. Схарактеризуйте ті процеси, які суттєво змінюють глобальну модель економічного, соціального і духовного розвитку людства. Як глобальні процеси впливають на характер розвитку економіки України? (6 балів)
14. Складіть шість речень. У кожному з них використайте одне із перелічених слів (словосполучень) та абревіатуру – делімітація, територіальні води, метрополія, МЕРКОСУР, синтоїзм, джентрифікація. (6 балів)
Завдання картографічного характеру (20 балів)
15. На карті зображено ділянку суходолу на межі двох континентів. (10 балів)
1)      Назвіть ці континенти?
2)      Вкажіть, якими географічними об’єктами проходить їхня межа?
3)      Перерахуйте інші географічні об’єкти , які ви бачите на даному знімку.
4)      Вкажіть об’єкти світової культурної спадщини, які знаходяться на цій території?





1. Південна і Північна Америки.
2.Панамський канал.
3. Країни – Панама, Коста-Ріка, Колумбія, Мексиканська  і Панамська затоки, Тихий океан …
4. Міжнародний парк Ла-Амістад, Портобело, Національний парк Коїба, історичний район Панами, Національний парк Дар'єн та інші.

Завдання 16 
Проекції:


Відповіді на завдання 2-го етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії
22 листопада 2015 року
Тестове завдання (20 балів)
1. Вкажіть країну, яка розташована на двох материках. (1 бал)
А. Казахстан;                        Б. Туреччина;                        В. Єгипет;                 Г. Російська Федерація.
2. Вкажіть, який кліматичний пояс відсутній в Євразії, якщо рухатися уздовж меридіана 80°. (1 бал)
А. помірний;             Б. субтропічний;       В. тропічний;                       Г. субекваторіальний.
3. Вкажіть, на якій вершині рівень снігової лінії буде вищим. (1 бал)
А. г. Тубкаль;            Б. г. Аконкагуа;        В. влк. Льюльяльяко;           Г. влк. Котопахі.
4. Вкажіть пустелю Африки, у центрі якої розташована дельта річки Окаванго – «море води в океані піску». (1 бал)
А. Наміб;                   Б. Нубійська;                        В. Лівійська;             Г. Калахарі.
5. Відомо, що поверхня Землі умовно поділена на материкову та океанічну півкулю. Які материки  неможна побачити на карті материкової півкулі. (1 бал)
А. Євразія та Північна Америка;               В. Євразія та Південна Америка;
Б. Південна Америка та Африка; Г. Австралія та Антарктида.
6. Закінчіть речення. Велика частина географічного поясу з певним співвідношенням природних компонентів називається …. (1 бал) природна зона
7. Встановіть відповідність між географічними об'єктами та їхніми координатами. (4 бали)
1. Гора Говерла.
2. Панамський канал.
3. Галапагоські острови.
4. Женевське озеро.
Б. 47° 50' пн.ш. і 24° 30' сх.д.
В. 9°00'пн.ш. і 79°30'зх.д.
А. 0°50'пд.ш. і 90°50'зх.д.
Г. 46°25' пн.ш. і 6° 30' сх.д.
8. Вкажіть послідовність проходження кораблем річкових портів водним шляхом Рейн – Дунай з Нідерландів до України. (6 балів)
В. Кельн;      Б. Франкфурт-на-Майні;  А. Нюрнберг;                       Г. Братислава;        Д. Дунайварош;                        Ґ. Галац.
9. Виберіть чотири країни, які станом на 2015 рік офіційно володіють ядерною зброєю. (4 бали)
А. Індія;        Б. Австралія; В. Пакистан;            Г. Туреччина;            Ґ. Франція;               Д. КНДР;      Е. Польща;         Є. Бразилія;   Ж. Італія.
Практичні завдання (20 балів)
10. Абсолютний максимум температур для міста Луганська становить 41°С, а середньомісячна температура липня 52,2% від максимуму. Який абсолютний мінімум температур зафіксований для Житомира, якщо амплітуда температур тут становить 73°, середньолипнева температура на 3,4° менша, ніж у Луганську, а абсолютний максимум на 3° менший, ніж у Луганську? (3 бали)
1. Середньомісячна температура липня у Луганську = 41°х52,2% : 100% = 21,4°С
2. Середньомісячна температура липня у Житомирі = 21,4° – 3,4° = 18°
3. Абсолютний максимум температур у Житомирі = 41° – 3° = 38°
4. Абсолютний мінімум температур у Житомирі = –35°
11. Гірськолижник стартував на висоті 2650 м (атмосферний тиск - 500 мм рт. ст.). Він спускався з постійною швидкістю 72 км/год. По схилу з крутизною 30о. Фінішував спортсмен через 2 хв.50 сек. Скільки горизонталей перетнула траєкторія переміщення гірськолижника на карті, якщо горизонталі на ній проведені через 200 м? Яким був атмосферний тиск на фініші? (6 балів)
1. Переводимо швидкість і час у метри та секунди та визначаємо шлях S = v x t = 20 х 170 = 3400 м
2. Вказаний в умові кут дозволяє визначити перепад висот, яка = 1700 м
3. Подолано горизонталі від 2600м до 1000м, а це 9 штук
4. Атмосферний тиск = 500 + 170 = 670 мм рт.ст.
12. Заповніть таблицю за взірцем. (11балів)
№ з/п
Географічна назва
Географічний об’єкт
Де розташований об’єкт
1.
Хайнань
острів
Азія, Китай
2.
Сіхоте-Алінь
гори
Азія, РФ
3.
Олешшя
місто-порт Київської Русі, не Цюрупинськ
Україна, Херсонська область
4.
Темза
річка
Європа, ОК
5.
Іссик-Куль
озеро
Азія, Киргизстан
6.
Нґоронґоро
Національний парк
Африка, Танзанія
7.
Пномпень
Місто, столиця
Азія, Камбоджа
8.
Лох-Несс
озеро
Європа, ОК
9
Інгул
річка
Україна, Кровоградська і Миколаївська області
10.
Нова Британія
острів
Тихий океан. Папуа-Нова Гвінея
11.
Карачун
вершина
Україна, Донецька область

Завдання описового характеру (12 балів)

13. Враховуючи динаміку розвитку технологій у сфері палива та енергетики, наскільки висока імовірність того, що у найближчі 20 років людство зіткнеться з гострою енергетичною кризою? (6 балів).
14. Складіть шість речень. У кожному з них використайте одне із перелічених слів (словосполучень) – пушта, рифт, поди, бергштрихи, рурбанізація, кооперація. (6 балів)

Завдання картографічного характеру (20 балів)
15. На карті зображено ділянку суходолу на межі двох континентів. (12 балів)
1)      Назвіть ці континенти?
2)      Вкажіть, якими географічними об’єктами проходить їхня межа?
3)      Перерахуйте інші географічні об’єкти , які ви бачите на даному знімку.
4)      Вкажіть об’єкти світової культурної спадщини, які знаходяться на цій території?

1. Південна і Північна Америки.
2.Панамський канал.
3. Країни – Панама, Коста-Ріка, Колумбія, Мексиканська  і Панамська затоки, Тихий океан …
4. Міжнародний парк Ла-Амістад, Портобело, Національний парк Коїба, історичний район Панами, Національний парк Дар'єн.


16 ПРОЕКЦІЇ



пʼятниця, 30 жовтня 2015 р.


  Найсухіша пустеля  в світі   Атакама 
перетворилася на "квітучу пустелю".
У чилійській пустелі Атакама, яка вважається одним їз найбільш сухих місць на Землі, розцвіли десятки тисяч рожевих і білих  квітів.
    


















 Одна з найбільш посушливих місцин на планеті через повінь змінилась до невпізнаваності.

    Пустеля Атакама, що у Чилі, через аномальну повінь , у північній частині Чилі перетворилась на квітуче поле.
   Стихія прийшла у пустелю вперше за останні сім років у березні 2015-го.
   У підсумку дощі вплинули на ґрунт поблизу району опадів і це призвело до такого явища, яке відбувається в Чилі раз на п'ять-десять років.
Щоправда, жертвами проливних дощів стали близько 30 осіб, а тисячі людей залишилися без житла.
   Але стихійне лихо принесло за собою ще й нетипову для цієї місцевості красу — частина пустелі вкрилася квітами.
ЦІКАВЕНЬКЕ:

Скульптура гігантської руки в чилійській пустелі Атакама - емоційний символ вразливості , безпорадності і самотності людини в пісках : похований під землею велетень нібито просить допомоги у вищих сил. Монумент " Рука пустелі" ( Mano del desierto ) висотою 11 метрів був зведений чилійським скульптором Маріо Іраррасабалем ( Mario Irarrázabal ) в 1992 році. Створений з заліза і цементу шедевр , підносячись посеред випаленого піщаного пейзажу, - єдине, що на кілька десятків кілометрів навколо нагадує про присутність людини.


пʼятниця, 4 вересня 2015 р.

     
  Кількісний склад  осіб України  скорочується, скорочується....




У Самборі показники смертності перевищують народжуваність
За дев’ять місяців у Самборі Львівської області народилось 275 дітей, а населення через смертність зменшилася на 306 осіб різного віку.
Про це сьогодні, 7 жовтня, повідомив кореспондент IA ZIK.
в структурі смертності серед населення переважають захворювання органів кровообігу, новоутворення, а за ними – хвороби органів травлення.
Що стосується амбулаторно-поліклінічної роботи, то у відділенні дорослої поліклініки за медичними послугами через погіршення стану здоров’я звернулось 228893 особи різного віку, а дитячої – 147047. Серед цієї кількості є чимало жителів сусідніх районів.

пʼятниця, 14 серпня 2015 р.

  2015-2016 навчальний рік 
  Географія
   Географія
У 2015/2016 навчальному році вивчення географії у 7 класі  відбуватиметься за програмою, що затверджена наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 № 664, і до якої внесені зміни  (наказ Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585).
Зміни у навчальній програмі стосуються насамперед змісту  вступу, в якому розглядаються питання об’єктів вивчення географії материків і океанів, джерел географічної інформації, а також класифікації географічних карт за різними ознаками.  Два розділи, що стосувалися природних особливостей материків і океанів, об’єднані в один «Закономірності формування природи материків та океанів», у якому послідовно розкриваються основні географічні закономірності. Зберігаючи наступність у формуванні основних понять з фізичної географії, що розглядалися в 6-му класі переважно на рівні уявлень,  у 7-му класі потребують  розширення й узагальнення при вивченні  насамперед географічних закономірностей материків і океанів. При цьому слід спрямувати навчальну діяльність учнів на опанування основних теоретичних положень про рухи Землі та їх наслідки, походження материків та океанів внаслідок переміщення літосферних плит, про закономірності  розміщення основних форм рельєфу відповідно до тектонічної будови території, основні  кліматотвірні чинники та типи клімату, найбільші зональні природні комплекси – географічні пояси і природні зони. Аналіз  природних закономірностей материків і океанів потребує поглиблення змісту понять «форма Землі», «осьове обертання Землі», «орбітальний рух Землі», «літосферна плита», «рівнини», «гори», «клімат», «природна зона» та  формування нових понять таких як: «платформа», «область складчастості», «повітряна маса», «водна маса», «географічний пояс»  Для ознайомлення з географічними закономірностями слід  використовувати насамперед комплекс тематичних карт атласу, а саме, карти  будови земної кори, кліматичних, географічних поясів і природних зон.
У разі затримки у виданні підручників з географії для 7-го класу, що рекомендовані МОН освіти  у 2015 р., слід використовувати в навчальному процесі підручники 2007 року видання, зокрема навчальні книжки таких авторів: Бойко В.М., Міхелі С.В. (видавництво Зодіак-ЕКО), Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш. (видавництво «Генеза»), Коберник С.Г., Коваленко Р.Р. (видавництво «Навчальна книга»). Підручники цих авторів містять матеріал,  який відповідає змісту першого розділу оновленої програми. Крім того, ці підручники як електронні ресурси є на українських шкільних сайтах у вільному доступі. 
Стосовно вивчення  розділів і тем про особливості окремих материків й океанів  слід зауважити, що матеріал до них є в повному обсязі в зазначених вище  підручниках як 2007 року видання, так й більш пізніх видань. Слід обов’язково звертати увагу учнів  на послідовність вивчення материків та океанів. Так, відповідно до зміненої навчальної програми,  спочатку вивчаються материки тропічних широт (Африка, Південна Америка, Австралія), потім – полярний материк Землі – Антарктида, а за ним – материки Північної півкулі (Північна Америка й Євразія).   Потрібно також звертати увагу учнів на ту інформацію в підручниках попередніх років видання, яка є обов’язковою для опрацювання, а яка може бути використана як додаткова.  Відбір необхідної інформації відповідно до програми 2015 р. дасть можливість уникнути перевантаження учнів зайвою номенклатурою чи виконанням практичних робіт та робіт дослідницького характеру.  
Вивчаючи останній розділ курсу «Вплив людини на природу материків та океанів» протягом обмеженої кількості годин,  важливо узагальнити знання  школярів про зміни природних комплексів материків  та океанів унаслідок господарської діяльності людини, про наслідки цих змін і види забруднень -  хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове, а також найголовніші екологічні проблеми в різних регіонах Землі. З цією метою до програми включено й дослідження, яке  стосується аналізу шляхів розв’язання екологічних проблем.  Рекомендується при вивченні питань останнього розділу пропонувати учням різноманітні ситуації ціннісного характеру щодо аналізу   наслідків впливу людини на природу великих регіональних комплексів Землі – материків та океанів. Це сприятиме формуванню в учнів відповідального ставлення до природи у цілому й окремих природних об’єктів зокрема, сприйняттю сучасних екологічних проблем як особистісно значущих та спонукатиме їх до пошуку шляхів їх розв’язання. 
Для опанування цього навчального матеріалу, крім зазначених вище підручників, доцільно використовувати сучасну інформацію, що публікується на офіційних сайтах ООН (http://www.un.org.ua/ua), Всесвітньої організації охорони здоров’я (http://www.who.int), Всесвітнього фонду природи (http://wwf.panda.org) та інших міжнародних екологічних організацій.  

ГЕОГРАФІЯ планування Міністерство освіти і науки України рекомендує:

субота, 25 липня 2015 р.

Перспективні громади  Самбірщини (12?)



самбір



















1.Новокалинівська
2.Ралівська
3.Воле-Баранецька
4.Рудківська
5. Самбірська
6.Воютицька
7.Стрілковицька
8.Чукв'янська
9.Кульчицька
10.Дублянська
11.Бісковицька
12.Бабинська







В Україні на сьогодні дотаційними на 70% є 5419 місцевих бюджетів, а 483 – взагалі на 90%. На Львівщині ситуація нічим не краща – з 710 місцевих громад самодостатніми є 72 і майже половина з них – це міста.
Ще одним важливим спонуканням до реформи є те, що чисельність сільського населення в державі зменшується, а кількість рад – навпаки зростає. Згідно з урядовими даними, за останні десять років кількість сільських рад зросла на 1052 одиниці, а чисельність сільського населення зменшилась більш, ніж на 1,6 млн. осіб. При цьому загальна кількість населених пунктів скоротилась на 456 сіл.
З 1991 року чисельність сільського населення у Львівській області зменшилася на 109,3 тис. осіб, а кількість сільських населених пунктів скоротилась на 21 одиницю (1991 р. – 1871, 2014 р. – 1850). Однак кількість сільських рад зросла на 150 (1991 р. – 483 сільрад і 2014 р. – 633 сільради).
Саме тому заплановано замість 710 громад створити 136 – поки що, однак ця цифра не є остаточною. Це дозволить зменшити фінансове навантаження на державний бюджет та ефективніше перерозподілити плановані субвенції на медицину та освіту.
Згідно із затвердженою методикою, громади створюватимуть на таких засадах:
1) навколо міст обласного підпорядкування, райцентрів;
2) навколо колишніх районних центрів;
3) навколо інших населених пунктів з центром у населеному пункті, який має загальноосвітню школу  І-ІІІ ступенів, не менше 250 дітей шкільного віку, не менше 150 дітей дошкільного віку та відповідну інфраструктуру.
Уже започатковано зміни у Бюджетному та Податковому кодексі, які дозволяють збільшити надходження до бюджетів місцевих рад. За попередніми розрахунками уряду, внаслідок цих змін зростання  ресурсу місцевих бюджетів перевищить 30 млрд грн. Реформа покликана створити самодостатні громади з певного числа населених пунктів, які зможуть надавати людям достатньо великий спектр необхідних послуг. Йдеться про адмінпослуги, медицину, освіту та охорону правопорядку, благоустрій та утримання території.
Втілення адмінреформи дасть більшу свободу громадам, бо в державному бюджеті буде передбачено окремий рядок на субвенції для кожної громади. Також замість ліквідованих районних адміністрацій в районах утворюватимуть виконкоми рад.
27 липня 2015 року, в ефірі ТРК «Львів» у програмі «Вечір у Львові» говорили про перспективи  формування територіальних об’єднаних громад Самбірського району.