Tweets by @sjogodni ТІРАС

пʼятниця, 19 вересня 2014 р.



                                                         Географічні  події   вересня
       20 вересня 1519 року — почалося перше навколосвітнє плавання під керівництвом Ф. Магеллана.

   20 вересня 1778 року — народився Фаддей Беллінсгаузен, російський мореплавець, першовідкривач Антарктиди.
  

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ   ДЛЯ 6-7 класу ( виділити географічні обєкти  ) 
                            Назва                                                         Розташування  
 наприклад:         Анди            Гори (Гірська система)        Пд. Америка
                               
Вечір спеку проганяє, сонечко сідає,
Місяць сам собі гуляє, зорі виглядає.
П’янко пахне мірабіліс, м’ята і фіалка,
Я блукаю по садочку наче та русалка.
Раптом чую: за парканам хтось когось навчає.
То мала сусідка Ліда з іграшками грає.
Посадила на стульчатах песика, ведмедя,
Ляльку Барбі, їжачка. А ще брата Федю.
Діти, діти, квіти літа, наче промінь сонця,
Наче в темній-темній хаті світло у віконці.
Я стомилась, біля вишні сіла, відпочину.
А думки летять кружляють і нема їм спину.
Знову чую (наче дзвоник голосочок в Ліди):
- Малувато учнів в школі. Федю, клич-но й діда.
Отже, діти, ми скінчили українську мову.
І навчилися співати пісню колискову.
Зараз трохи відпочиньте. На перерву дзвоник.
Песик, не дражни ведмедя. Федю, ти як коник.
Ляльку Барбі не чіпайте, бо вона маленька.
Їжачок, не лізь в багнюку. Пожалій-но неньку.
Все, скінчилася перерва. Сіли всі за парти.
Та хутчіше розгортайте наукові карти.
Географію наступну будемо вивчати,
Нам бо з вами все на світі  конче треба знати.
Так, знайдіть наступні ріки: Чад, Фіцрой, Мадейра.
Далі гори: Лімпопо, Камерун, Бандейрас.
Ще знайдіть мені вулкани: Тітікака, Руїс,
Котопахі, Чімборасо, Етна і Сан-Луїс.
Федю, діду, не лінуйтесь. Де в нас острів Сула?
А ще Світязь, Синевир, Черемош і Тула?
Водоспади: Лівінгстона ( це, мабуть, в Китаї),
Стенлі, Анхель, Карісімбі, Рас-Дашен, Гаваї.
- Діду, знову ти смієшся. Що почув смішного?
Краще ти мені скажи: де в нас мис Дежньова?
Федю, ти не підглядай. Песик, не підказуй.
Краще з Барбі попрацюй. Сядьте тут ось разом.
- Діду, ну який Устюг? Я ж про мис Дежньова.
Ох і діду-сміхотун, що не так тут знову?
Ну все. Тихо. Розкажу  вам про Марко Поло.
Це був німець видатний. Їздив суходолом.
Він Америку відкрив. Сином був  прем’єра.
В своїй книзі описав Анди й Кордильєри,
Капські гори, Сенегал, озеро Туркана
Та затоки Арканзас, Юкон і Парана.
Мама кличе. Спати час? Ну іще хоч трішки!
Добре, зараз вже іду, позбираю книжки.
Діду, завтра теж приходь до моєї школи,
Ми ж сьогодні не скінчили ще про Марко Поло.
Мамо, на ніч розкажи щось мені цікаве.
Може про Калімантан, де росте агава;
Або як на Сахаліні дромедари нори риють,
А в ночі вовків лякають та на місяць повний виють.
Бо ж  уже нема про що мені в школі розказати,
А я ж хочу так, як ти, все про землю нашу знати.
- Добре, доню. Тільки знову ти наплутала усе.
Дід сміється. Що до чого навіть він не розбере.
За парканом все стихає. Нічка . Зорі. Солов’ї…
Ось повз мене пробігають мама й дітки їжачки.
Я до них. Вони згорнулись і пихтять: «Не йди до нас».
А пташки мені співають,що давно вже спати час.
                                                    Анна Ліндина

Немає коментарів:

Дописати коментар